top of page

המגוון הוא שם המשחק

בוער בי לומר משהו, אבל אין לי את זה עכשיו, ולא תמיד יש בשורה. בינתיים, מה שחשוב הוא להתמקד כל הזמן בכתיבה, בכתיבה כנה, בכתיבה חופשית, ובזה אתם לוקחים חלק מסוים מהמציאות שלכם, נותנים לו דחיפה קטנה ומחדדים אותה.


ויש את הרגע שאתה נבהל: כאשר יוצא לך אחר-כך לקחת חלק אחר שלך – שאולי אפילו סותר לגמרי את החלק הקודם שלך – ולהבליט אותו. אז זהו, שאין טעם לעסוק ברצף או בחתירה להגיע לאיזה עמק שווה. זוהי בדיוק האמנות, מתוך הבנת הקדושה של אי-המוחלטות בעולמנו. וכשאנחנו עוסקים ביצירתיות – המגוון הוא שם המשחק. אנו יוצרים אמת חדשה בכל פעם. לכתיבה הזאת צריך להתגייס ולקבוע בעצמנו את הכללים. זהו בדיוק אחד התפקידים של היוצר: לקבוע את הכללים. ליצור את המיתולוגיה של עצמך. של המושא. של נוף חייך. להפוך את היום למיתוס. ליצור את הרומנטיקה של החיים – מהחיים שלך. אם אנחנו חלק מיצירה שלנו את המציאות והתנאים שלנו, אנו גם אחראים ליצור מזה את הסיפור עצמו. People feel the rain, others just get wet. גם הבעיות והמורכבויות שאנחנו מייצרים לעצמנו – זה כדי ללמוד וללמד משהו.

פוסטים אחרונים

הצג הכול

הרב והתלמיד והטעות הנפוצה

״אם לא היה רבי נתן, האם היה לנו רבי נחמן״? שואל הד״ר והחוקר אבישי בן חיים. שאלה נפלאה שראויה לכל עיון, ודברי שטות ובורוּת לומר שהייתה המשכיות וקיום לתורתו של רבי נחמן אילולא היה רבי נתן. רבי נחמן מברס

התוספתן הלאומי

בין חדר הלידה למכתבי השחרור בחיינו ורחוק מזירות התגוששות, עברו עלי חמישה ימים וארבעה לילות על מצעים מחוטים ב״הדסה עין כרם״. טיפלו בי על בטן רכה מנתחים, רופאים ואחיות - מרביתם בני המגזר הערבי. אינני יו

יומן גרמניה ג', 6 במאי 2019

בעלילה של המוסיקה אתה מנגן את המאורעות, פורט את הגעגוע, מחזר אחרי הכמיהה שלך, לפעמים המושא בסיפור עוזב אותך. ואתה שר את זה. אולי אהבתך חוזרת בסוף השיר ואולי לא, אבל יש מוסיקה שאתה זה שחוזר אליה שוב וש

bottom of page